Uczniowie z ASD i ADHD często wykazują trudne zachowania, które mogą stanowić wyzwanie w codziennej pracy nauczyciela. Jak reagować na impulsywność, trudności w akceptowaniu zmian czy wybuchy emocji, by wspierać ucznia, a jednocześnie dbać o komfort całej klasy? Podczas prelekcji przyjrzymy się mechanizmom stojącym za trudnymi zachowaniami oraz skutecznym strategiom ich modyfikowania. Omówimy sposoby budowania bezpiecznego środowiska szkolnego, które sprzyja regulacji emocji i koncentracji. Spotkanie będzie okazją do zdobycia praktycznych wskazówek oraz wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami.
Czego dowiesz się ze spotkania?
- Jakie mechanizmy neurobiologiczne stoją za trudnymi zachowaniami uczniów z ASD i ADHD?
- Jak skutecznie reagować na impulsywność, opór przed zmianą i wybuchy emocji?
- Jakie techniki pomagają w regulacji emocji i koncentracji?
- Jak budować bezpieczne i przewidywalne środowisko w klasie?
- Jak współpracować z rodzicami i specjalistami, by skuteczniej wspierać ucznia?